Grejade lite med hemsidan i morse. Mycket kvar på sidan men man börjar få hum om vad det skall bli.
Dunis kommer med tips!
AI som verktyg i myndighetskontakter | När myndigheter gör fel - och ingen tar ansvar
Visst är hon söt?
Rättssäkerhet är verkligen inte självklart. Ju mer jag river i mitt ärende, ju mer inser jag hur snedvridet hela systemet är. Man är egentligen så gott som 100% chanslös om myndigheter gör fel. Av flera anledningar. Vilka jag kommer lägga ut en del mer om på hemsidan.
Hemsidan håller på att förändras. Jag påbörjade den under min tid med djup depression, utmattningssyndrom och ja säkert både stress syndrom och annat. Och så givetvis en supertriggad autism och supertriggad panikångest. Det märks.
Men nu skriver jag om det mesta och försöker forma den mer utifrån mig själv, inte myndighetstriggad förtvivlan och hopplöset med sur bitter eftersmak.
Jag litar fortfarande inte på myndigheter, inte ens på överordnade myndigheter, jag har fått uppleva tillsynsmyndigheter (överförmyndaren bland annat) som regelrätt stampat sönder mitt liv istället för att hjälpa mig att utreda fel så som de har betalt för att göra.
Det har kostat tid, pengar, förtvivlan, skräck och lidande på så många plan.
Det är mycket som inte är granskat, den saken är säker. Och nu när jag haft lite rådgivning samt även hjälp av AI att veta reglerna, ja då blir man förfärad över vad som finns i mina papper. Så allting kommer ut, men nu på ett annat vis. Med förklaring från lagen om vad som är fel, i varje detalj.
Kanske kan det hjälpa någon annan?
Viktigt är dock att detta inte kan döljas längre, mer och mer dokumentation kommer fram. Bara att jobba på.
Men jag får ju hjälp av Digital Dunis så det går nog bra. En liten guide har hon gjort i alla fall.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar